Home » websites » De SEO regels van zoekmachines als Google

De SEO regels van zoekmachines als Google

Google heeft voor SEO haar eigen regels opgesteld. De zoekmachine is zeer strikt in het naleven van deze regels. Webmasters en specialisten pluizen deze regels na en zorgen ervoor dat hun websites bovenaan de zoekresultaten komen te staan. Er zijn echter veel websites die nog problemen hebben op hun site. Deze problemen gaan misschien niet direct een negatieve invloed hebben, maar kunnen dat zeker in de toekomst gaan doen.
De zoekmachine vind het zeer prettig als er unieke content op uw website staat. Daarbij kunt u denken aan artikelen op uw website, maar ook aan afbeeldingen en video’s. Video’s die zijn geupload naar Youtube kunnen via de embed code direct op uw website worden gezet. Bezoekers vinden video’s bekijken vaak leuk en daarom geeft Google hier extra autoriteit aan.

Dubbele content op websites een probleem

 
Daarnaast hebben veel websites dubbele content op hun website staan. Dit kan problemen geven. Niet alleen zijn er talloze dubbele beschrijvingen, de meerderheid is zeker te lang.. Sommige sites hebben zelfs slechts een beschrijving met 20 tekens – dit kan te kort zijn en zorgt niet voor een boost.
Voor omleidingen, raadt Google permanente omleidingen (301) en geen tijdelijke omleidingen (302). Alhoewel dit problemen zijn waar iets aan gedaan moet worden, wil het niet zeggen dat het nu direct een probleem voor uw vindbaarheid op zal leveren. Wellicht scoort u nog prima. Toch kan het inschakelen van een zoekmachine optimalisatie specialist lonen en u behoeden voor problemen in de toekomst.